Implementarea ISO reprezinta un intreg proces prin care o organizatie este evaluata, conform unor cerinte, ale unui anumit standard. Acest standard este unul de referinta, iar daca rezultatul final va fi unul pozitiv, atunci exista posibilitatea obtinerii unui certificat ISO in conformitate cu cerintele standardului fata de organizatia ce doreste sa fie certificata. In acest sens, putem spune ca implementarea certificarii, cuprinde urmatoarele faze:
- Evaluarea documentatiei organizatiei. In cadrul aceste etape se va verifica daca organizatia este conforma cu standardul de referinta.
- Urmeaza auditul de evaluare la sediul organizatiei. In acest moment se va verifica daca procedurile sistemului de certificare sunt implementate corect si daca se respecta cerintele standardului. Aceste rezultate vor fi incluse intr-un Raport de Audit.
- Apoi se va face evaluarea dosarului clientului de catre un Comitet Operativ de Certificare a organismului. Acesta este momentul in care se vor lua decizii in ceea ce priveste acordarea cerificatului.
- Ultima etapa este cea prin care se acorda certificatul ISO, organizatiei verificate, in cazul in care indeplineste toate cerintele standardului.